top of page
  • Writer's pictureMother Blogoš

Udahni,izdahni...


Nisam tip osobe koja komentira javna događanja ali... U istom danu su se dogodile dvije situacije koje su u korijenu iste a u kontekstu vrlo različite. Jedna se je dogodila javnoj osobi a druga meni osobno.


Dakle, prva. Naš rukometni izbornik je vrlo osobno izvrijeđan u novinskom članku koji je, po meni, napisala osoba u afektu. Zašto to mislim? Pogledajmo to ovako: utakmica je završila kasno navečer, drugo jutro moraju izaći novine s člankom koji mora napisati određeni novinar, Hrvatska je izgubila utakmicu, razočarani novinar sjeda za laptop i pod dojmom izgubljene utakmice piše članak. Pretpostavljam da je navijao za „naše” i da ga je to što smo izgubili utakmicu naljutilo. Obrušio se je na našeg izbornika na jedan vrlo osoban način. Dan nakon toga naš izbornik pod dojmom članka kojeg je pročitao, ljutito komentira članak i osobu koja ga je napisala i osobu koja je dozvolila da članak kao takav izađe u novinama. Postoje drugačiji načini da se istjera isprika iz nekoga a to se sigurno ne radi u afektu.


Druga koja se je dogodila isti taj dan kada je izbornik reagirao na članak. Dolazi žena u dućan u kojem radim i vrlo bezobrazno i ljutito mi govori kako sam joj dala krivi artikl. Naravno, ispričala sam se ali ona nastavlja s ljutitim komentarima i dotiče se moje sposobnosti, poštenja i volje za radom. Kupac je uvijek u pravu zar ne?


Vođena tom mišlju ostavljam ju da se „ispuše” i nastavljam sa svojim poslom. Ona ne staje nego se tek zagrijava. U trenu u kojem je rekla da sam ju htjela namjerno prevariti i spremiti razliku novaca u džep, više ne mogu šutjeti. Prekidam ju, smireno objasnim da sam joj dala skuplji artikl što znači da bi razliku morala dati iz svog novčanika i da mi nikako nije jasno kako sam mogla profitirati iz te situacije. Inače, razlika je bila 7 kn! Promijenim joj artikl, naplatim ostale stvari, i ljubazno se zahvalim riječima „hvala vam na razumijevanju, vi sigurno nikada niste u ničemu pogriješili”. Nakon toga je izjurila van i nije rekla ništa. Malo je reći da sam bila ljuta. Pogriješila sam, priznala sam pogrešku, ispričala sam se i zbog toga je dovedeno u pitanje moje poštenje, volja za radom i sposobnost. Zbog ljutnje nisam mogla ne komentirati. I trebalo mi je puno samokontrole da ne počnem vrištati na nju. A vrlo rado bi i nju i njen kućni odgoj poslala u rodno joj mjesto.


Koja je poanta ovog dugog uvoda? Ljudi moji znani i neznani, ako išta mislite raditi, ako imate namjeru komentirati ili kritizirati nečiji rad, probajte duboko udahnuti i izdahnuti tri puta, postaviti se „u glavu” te druge osobe i tek onda to napraviti. Svi i imamo dobre i loše dane ali pokažite malo razumijevanja u nekim situacijama. Pokušajte ostaviti ljutnju i razočaranje na stranu i reagirati bez toga. Navodno smo najinteligentnije životinje na planeti. Pa pokažite u interakciji s drugima da nismo samo životinje. Pokažite razumijevanje i suosjećanje. Budite ljudi. Ne budite životinje koje reže jedna na drugu zato što vam je taj netko na kojeg režite blokirao pogled npr. Pokušajte u interakcijama s nepoznatim vam ljudima, ako ništa drugo, utišati vlastiti ego. Dalo bi se tu reći još svašta ali mislim da blog ne bi podnio toliko slova


„Hvala na razumijevanju”


Nymm

30 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page